گردان امام علی (ع)

معاون نخست وزیر اسرائیل،در فوریه اعلام کرد که ایران روی تولیدموشکی با برد 10 هزار کیلومتر کار میکند

 

  اسرائیلی ها دلتنگ سجیل شده اند

جروزالم پست: «رزمایش موشکی ایران به طور کامل از سوی اسرائیل رصد شد نه برای اینکه متوجه شویم چه موشکی آزمایش شده است بلکه ببینیم چه چیزی ناپدید شده است. در این رزمایش موشک سجیل که در سال 2009 آزمایش شد، پرتاب نشد.»

به گزارش جام نیوز انگلیسی، روزنامه جروزالم پست(Jerusalem Post)، روز چهارشنبه 14 تیر(July 04) نوشت: «رزمایش موشکی ایران با سیستم های قدیمی انجام شد و این امر باعث گردیده این سوال مطرح شود که آینده موشک های ایران چیست؟رزمایش موشکی ایران به طور کامل از سوی اسرائیل رصد شد نه برای اینکه متوجه شویم چه موشکی آزمایش شده است بلکه ببینیم چه چیزی ناپدید شده است. در این رزمایش موشک سجیل که در سال 2009 آزمایش شد، پرتاب نشد.»


این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: «موشک سجیل، موشکی بسیار پیشرفته است. سوخت این موشک از نوع جامد است و دستاوردی بزرگ برای ایران به خصوص در زمینه افزایش برد موشکی اش محسوب می شود.نبود این موشک در رزمایش اخیر شاید به خاطر به مشکل خوردن ایرانی ها در تولید آن باشد و شاید هم ایران می خواهد تمرکز خود را بر روی موشک های قاره پیما معطوف کند. شاید هم ایران تعداد محدودی از این موشک دارد و نمی خواهد آن را آزمایش کند. موشه یالون، معاون نخست وزیر اسرائیل، در فوریه اعلام کرد که ایران روی تولید موشکی با برد 10 هزار کیلومتر کار می کند که قادر خواهد آمریکا را هم هدف قرار دهد.»106

 






برچسب:,